Członkostwo w klubie biznesowym SMARTSIST Polska pozwala także na uczestnictwo w dedykowanych szkoleniach biznesowych. 19 kwietnia odbyło się tego typu szkolenie poświęcone zagadnieniu skutecznego networkingu. Szkolenie było zamknięte, wyłącznie dla klubowiczów. Wzięli w nim udział klubowicze ze wszystkich grup klubu – z Katowic i z Krakowa.

To szkolenie biznesowe zostało przeprowadzone w Hotelu Diament Arsenal Palace w Chorzowie, który ponownie gościł klubowiczów ze SMARTSIST Polska w swoich progach. Wydarzenie miało dwa segmenty. Głównym punktem programu były warsztaty z Aleksandrą Goc na temat szczegółowych aspektów networkingu. Uczestnicy pracowali w grupach, ale także wspólnie prowadzili dyskusję i wymieniali się poglądami na temat skutecznego nawiązywania kontaktów biznesowych.
Szkolenie zakończyło się krótką prezentacją Eli Ustupskiej z Brainfactory. Ela podała kilka wskazówek na temat tego, jak członkowie Klubu mogą się wzajemnie wspierać poprzez swoją aktywność w social mediach.

Szkolenie biznesowe z networking – dlaczego to ważne dla przedsiębiorców?
Umiejętność networkingu jest kluczowa dla przedsiębiorców, ponieważ pozwala na budowanie relacji, które są fundamentem sukcesu w biznesie. Networking umożliwia wymianę wiedzy, zdobywanie nowych klientów, dostęp do potencjalnych partnerów biznesowych oraz inwestorów. Dobre kontakty mogą również wspierać innowacyjność i wzrost firmy poprzez współpracę i dostęp do nowych zasobów. Ponadto, efektywny networking może zwiększyć widoczność marki i otworzyć drogi do ekspansji na nowe rynki.
Aby usprawnić swoje umiejętności z zakresu networkingu, warto skupić się na kilku kluczowych działaniach. Aktywne słuchanie pozwala lepiej zrozumieć potrzeby i możliwości, które mogą wynikać z rozmów z innymi. Regularne uczestnictwo w różnorodnych wydarzeniach branżowych zwiększa szanse na nawiązanie cennych kontaktów. Przygotowanie krótkiej autoprezentacji oraz jasne określenie celów networkingowych to fundament skutecznych spotkań. Media społecznościowe, takie jak LinkedIn, mogą służyć do nawiązywania i utrzymywania kontaktów, a dbałość o relacje poza oficjalnymi spotkaniami buduje długoterminowe więzi biznesowe.

Czy szkolenia biznesowe z kompetencji miękkich są ważne dla biznesu?
Umiejętności te, takie jak komunikacja, praca zespołowa, rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem czy empatia, są kluczowe w prowadzeniu efektywnego biznesu. Rozwijanie kompetencji miękkich może znacząco wpłynąć na zdolność budowania relacji z klientami, zarządzania zespołem, a także negocjacji i podejmowania strategicznych decyzji. Ponadto, dobrze rozwinięte umiejętności miękkie mogą przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności firmy oraz jej innowacyjności.